Strategie & Planning
Eind januari: hoe gaat het met jouw goede voornemens?
Je bent van start gegaan met die grote verandering in je organisatie. Wat betekent dat veranderen voor jouw organisatie?
Lees verderNever waste a time of crisis
De huidige tijd is een onrustige tijd, maar betekent dit dat je niet je concurrent voor te blijven? Je kunt je het volgende afvragen:
Lees verderWaarom mislukken zoveel strategie implementaties?
Het komt voort uit het geloof dat je op de ene plaats kunt formuleren, een hoofdkantoor, en op een andere plaats kunt implementeren, op de werkvloer.
Lees verderEen strategie die niet wordt uitgevoerd, is net zoveel waard als ‘geen strategie’!
Zorg ervoor dat het niet te laat is voor de continuïteit van je bedrijf. Strategie en uitvoering hiervan zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Lees verderHoe ga jij om met veranderingen in de markt?
Hoe ga jij om met veranderingen in de markt? Weten hoe je met jouw strategie écht verder komt en duurzame resultaten boekt?
Lees verderAllround Expertise
U kunt de veelzijdige expertise van Marcel Knobbe inzetten voor business development, strategie en beleid, tijdelijk leiderschap met eindverantwoording en organisatieontwikkeling.
Lees verderResultaat: zekerheid, perspectief, ondersteuning
Je leeft voor de zaak. Je wil kansen grijpen, dromen waarmaken en werken aan een mooie toekomst.
Natuurlijk is de weg ernaartoe niet zonder drempels.
Hier wil je gebruik van maken
De BedrijfsScan🔎van Smit Supply Chain Advies levert jou altijd iets op! Bekijk de mogelijkheid om dit nu voor 80% vergoed te krijgen en lees meer over de inhoud van de BedrijfsScan.
Lees verderVakantie voor de deur!
Herken jij onrust of blijven problemen liggen? Dan liggen er kansen. Ontdek je verbeterpotentieel! De BedrijfsScan van Smit Supply Chain Advies laat je die zien.
Lees verder3 garanties voor jouw onderneming
Ontdek het verbeterpotentieel van jouw bedrijf met de BedrijfsScan van Smit Supply Chain Advies! Jouw onderneming krijgt gegarandeerd een praktisch plan van aanpak om jouw doelen te realiseren.
Lees verderWinst genereren
STOP! Echt even lezen, speelt dit ook in jouw bedrijf? Wil jij ook meer grip op je toekomst en meer winst genereren? Meer winst maken is makkelijker dan veel mensen denken. Alhoewel de huidige crisissen als corona, grondstofprijzen en de stijgende rentes ons best wel negatief kunnen stemmen… Met regelmaat komen wij bedrijven tegen waar…
Lees verderStrategievorming en het verbeteren op de werkvloer zijn meestal 2 werelden op zich
Managementteams besteden vaak veel tijd aan richtinggevende meerjarenstrategie, maar als je naar de gesprekken op de werkvloer luistert gaan die helemaal niet over strategie. Als je geluk hebt gaat het, i.p.v. de dagelijkse sores, over de verbeteringen die op hun pad komen, zonder dat men zich afvraagt of dit bijdraagt aan de strategie. De waan…
Lees verderHoe bepaal jij de strategie?
Ga jij met het MT op de hei of trek je je terug in een directiekamer? Voor veel CEO’s, COO’s, en directieteams zijn dat mooie momenten, momenten van de waarheid en erna een stukje ontspanning. Heb jij er wel eens over nagedacht hoe je de nieuwe strategie gerealiseerd krijgt? Als je als directie bijvoorbeeld 6…
Lees verderWeet jij waar je wil staan over 2,3,5 of 10 jaar?
In de praktijk blijkt dat er nog veel ondernemers zijn die niet weten waar ze willen staan binnen een bepaalde periode. Als er wel een plan is, weten maar weinig medewerkers dat te reproduceren. Het leeft niet en het wordt een plan zonder betekenis. Zonder een duidelijke stip op de horizon loop je het risico…
Lees verderBegin met je voeten in de klei in plaats van op de hei!
Wat een prachtige uitdrukking is dat zeg, zeker als je deze even laat landen. Wat brengt het bij jou naar boven? De hei is prachtig, zeker in deze tijd. Tijd doorbrengen op de hei is nodig en moet je ook zeker doen, maar niet als de noodzaak erom vraagt. De voeten in de klei heeft…
Lees verderGartner: 5 fasen sleutel tot bedrijfscontinuïteit in coronacrisis
Gartner: 5 fasen sleutel tot bedrijfscontinuïteit in coronacrisis Een strategische en systematische aanpak om de veerkracht van het verdienmodel van organisaties te versterken is de sleutel voor bedrijfscontinuïteit in de huidige coronacrisis. Een dergelijke aanpak omvat vijf stappen. Dit stelt Gartner. “Bedrijven beschikken over traditionele continuïteit strategieën en plannen die zich richten op de continuïteit…
Lees verderWil je winnen? Dan moet je kansen pakken!
Uit iedere crisis komen winnaars en verliezers. Winnaars besluiten eerst dat ze gaan winnen en zetten daarna de juiste acties uit. Kansen kun je pas pakken als je ze ziet. Denk positief. Kijk naar wat er wél kan! Geloof dat je er sterker uit kunt komen en open deuren naar een mooie toekomst! Dat gaat…
Lees verderHeb jij voldoende aandacht voor je werkkapitaal?
Veel bedrijven hebben te maken met groeiende assortimenten en daarbij vaak ook groeiende voorraden. Dit heeft een enorme impact op het werkkapitaal van de organisatie. Het ontbreken van een doordachte strategie en het accepteren van elke commerciële kans zonder nadenken is hier vaak de oorzaak van. Het belang van een duidelijke strategie die is door…
Lees verder