Een strategie die niet wordt uitgevoerd, is net zoveel waard als ‘geen strategie’!
Zorg ervoor dat het niet te laat is voor de continuïteit van je bedrijf. Dat is de reden dat je bij het ontwikkelen van je plannen, vanaf het begin moet nadenken over de uitvoering. Strategie en uitvoering hiervan zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De tijd dat je een beetje kon improviseren en freewheelen op dit gebied is voorgoed voorbij. Strategie-executie is een vak. Een vak dat het verschil maakt tussen winnen en verliezen.
Tijdens de verkoop gaat tegenwoordig de verbouwing gewoon door. Iedere ondernemer en manager is doordrongen van dit probleem. Er is aandacht nodig voor de bestaande business, waar je op dit moment je klanten blij mee maakt en je geld mee verdient. En er moet aandacht zijn voor de onderneming van morgen en overmorgen. Bovendien geldt: de ene innovatie is de andere niet. Het gaat binnen een onderneming om een aantal zaken:
🚀 Verbeteren
⬆️ Vernieuwen
💯 Innoveren
Alle drie vragen ze een andere aanpak. Dat is niet makkelijk, maar wel de realiteit die ervaren managers zullen herkennen.
Mensen moeten het doen. Waarom, wat en hoe zijn belangrijk. Maar, wie de strategie gaat uitvoeren, dat is het allerbelangrijkst. Uiteindelijk draait het om mensen, om hun kwaliteiten en om hun betrokkenheid. Dat klinkt goed, maar heeft ook belangrijke consequenties. Zo moeten de mensen die de executie gaan trekken ‘psychologisch’ inchecken. Anders gezegd: de strategie, de initiatieven en de te behalen doelen moeten hen werkelijk ter harte gaan.
Alleen praten helpt niet… theorie ook niet, daarom helpen wij bedrijven op een praktische manier hun strategie te implementeren.
Klaar praktisch verder te bouwen aan jouw onderneming? Plan een gratis online sparringsessie met Dick Smit of Bert-Jan Pleijsier of maak een afspraak op locatie. Klik op de button!