Slimmer en handiger werken met Lean!

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Lean Introductie

Wil jij graag actief aan de slag om jouw werk slimmer en handiger te organiseren? En leren hoe je jouw klanten nog beter kunt helpen? Tijdens deze training geven we je een korte introductie in het Lean gedachtengoed.

Lean is een manier van werken waarbij je kijkt naar wat wel en niet waardevol is voor de klant. Dit noemen we klantwaarde. Wat ziet de klant als toegevoegde waarde en waarvoor is de klant dus bereid te betalen? Alles wat geen waarde toevoegt noemen we binnen Lean ‘verspilling’. Vaak voeren bedrijven nog ontzettend veel overbodige stappen uit. Dit kunnen verspillingen zijn op het gebied van wachttijden, voorraad of onnodig transport.

Het is belangrijk om de activiteiten die waarde toevoegen te behouden en te optimaliseren. De activiteiten die geen waarde toevoegen moeten zoveel mogelijk verwijderd worden. Dit doe je door gestructureerd en logisch na te denken. Lean is hierdoor toepasbaar op elk niveau in een organisatie en op elk bedrijfsproces.

Als processen in een bedrijf Lean zijn, dan worden alle activiteiten in één keer succesvol, dus foutloos, en zonder verspillingen uitgevoerd. En dat niet eenmalig, maar continu!

Lean betekent dus ook dat het niet stopt na één keer kritisch kijken naar een proces. Het is een voortdurend proces van verbeteren. Verbeteren in kleine stapjes. Het gaat daarbij niet om harder werken, maar om slimmer werken. Dit zorgt onder andere voor meer plezier in het werk, betere prestaties en tevreden klanten.

Bekijk kalender

Dat klink goed, toch? 

Wil jij leren wat Lean is en je eerste stappen zetten op het gebied van continu verbeteren? Volg deze training van TNP Academy!  

Na afloop van de training ‘Introductie in Lean’ ben je op de hoogte van de basisbeginselen van Lean en kun je je eerste stappen zetten op het gebied van continu verbeteren. Je weet hoe je mee kunt helpen om in jouw organisatie handiger en slimmer te werken.  

Onderwerpen 

Tijdens de trainingen komen de volgende onderwerpen aan bod:  

  • Wat is Lean
  • 5S
  • Verspillingen
  • Continu verbeteren
  • Kaizen
  • Houding en gedrag bij veranderen 

Aan de slag

Wil jij graag actief aan de slag om jouw werk slimmer en handiger te organiseren? En leren hoe je jouw klanten nog beter kunt helpen? Meld je aan voor de 1-daagse training ‘Introductie in Lean’.  Download de brochure voor meer informatie!

Werken met specialisten

Of het nou gaat om de strategie ontwikkeling, implementatie van systemen, het optimaliseren van processen of persoonlijke- en teamontwikkeling. Voor elke fase in het traject hebben wij specialisten in huis.

Veranderen lukt alleen wanneer je de taal van de praktijk spreekt en de medewerkers centraal stelt. In vier fases van de TNP programma’s is alles gericht op verbinding, eigenaarschap en een praktische vertaling.

De kernwaarden vertaalt in onze dienstverlening

Eén aanspreekpunt

Je kunt alle vragen op één plek stellen. Bij elk traject is communicatie cruciaal. Alles draait om de juiste verbinding. Daarom krijg je aan het begin een projectleider aangewezen, waar jij altijd terecht kunt.

Concrete implementaties

Wij willen jou concreet helpen in jouw verandering of groei. Dus geen rapport in de kast, maar concrete verbetervoorstellen die we met eigenaarschap in de organisatie implementeren. Het resultaat is en blijft zichtbaar.

Professionele expertise

Elke verandering vraagt een verschillende mix van expertises. Wij zijn onvergelijkbaar met de meest cruciale expertises aan boord en kunnen dit waar nodig binnen de programma’s inzetten. Zo waarborgen wij jouw succes.

Vraag een BedrijfsScan aan om jouw verbeterpotentieel te ontdekken!