De basis om effectief te veranderen!

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Project-, Proces-, Verander- en Leanmanagement

Deze training biedt je een kijkje in de wereld van Project-, Proces-, Verander- en Leanmanagement. De training is opgedeeld in twee dagen. De eerste dag gaan we aan de slag met de basis van Lean- en Verandermanagement. Op de tweede dag laten we je kennismaken met Project- en Procesmanagement. Deze onderwerpen zijn nauw met elkaar verbonden en lopen ook deels door elkaar heen. Daarom is dit ook een mooie training om je eerste stappen te zetten in de wereld van deze onderwerpen.

Doel van de training

Na afloop van deze training ben je op de hoogte van de basisbeginselen van Project-, Proces-, Verander- en Lean management.

Onderwerpen 

  • Wat is Lean
  • 5S, Verspillingen
  • Continu verbeteren
  • Houding en gedrag bij veranderen
  • VSM
  • Processen
  • DMAIC
  • PDCA

Wil je meer informatie over de training? Neem gerust contact met ons op! Wij vertellen je graag meer over deze training.  

Bekijk kalender

Managementsvormen

Lean management

Lean is een manier van werken waarbij je kijkt naar wat wel en niet waardevol is voor de klant. Dit noemen we Klantwaarde. Wat ziet de klant als toegevoegde waarde en waarvoor is de klant dus bereid te betalen? Alles wat geen waarde toevoegt noemen we binnen Lean Verspilling. Lean is niet een tool die je één keer gebruikt. Het is een voortdurend proces van verbeteren. Verbeteren in kleine stapjes. Het gaat daarbij niet om harder werken, maar om slimmer werken. Dit zorgt onder andere voor meer plezier in het werk, betere prestaties en tevreden klanten.

Verandermanagement

Hoe ga je nu aan de slag met een verandering? Waar moet je aan denken? Welke fasen doorloopt iemand tijdens een verandering? Hoe krijg je mensen mee? Dat leer je tijdens deze training.

Projectmanagement

We laten je zien wat de verschillende fases van een project zijn, welke rollen er bestaan in een project en hoe je de voortgang kunt bewaken. Daarnaast bespreken we de voordelen en valkuilen van projectmanagement.

Procesmanagement

Processen bestaan uit een aaneenschakeling van stappen of fasen. Werkprocessen bestaan uit een aaneenschakeling van activiteiten en taken die mensen binnen een organisatie uitvoeren om tot een product of dienst te komen. Hoe leg je een proces vast? Waarom is dit belangrijk? En wat kun je er daarna mee? Daar gaan we samen mee aan de slag.

Werken met specialisten

Of het nou gaat om de strategie ontwikkeling, implementatie van systemen, het optimaliseren van processen of persoonlijke- en teamontwikkeling. Voor elke fase in het traject hebben wij specialisten in huis.

Veranderen lukt alleen wanneer je de taal van de praktijk spreekt en de medewerkers centraal stelt. In vier fases van de TNP programma’s is alles gericht op verbinding, eigenaarschap en een praktische vertaling.

De kernwaarden vertaalt in onze dienstverlening

Eén aanspreekpunt

Je kunt alle vragen op één plek stellen. Bij elk traject is communicatie cruciaal. Alles draait om de juiste verbinding. Daarom krijg je aan het begin een projectleider aangewezen, waar jij altijd terecht kunt.

Concrete implementaties

Wij willen jou concreet helpen in jouw verandering of groei. Dus geen rapport in de kast, maar concrete verbetervoorstellen die we met eigenaarschap in de organisatie implementeren. Het resultaat is en blijft zichtbaar.

Professionele expertise

Elke verandering vraagt een verschillende mix van expertises. Wij zijn onvergelijkbaar met de meest cruciale expertises aan boord en kunnen dit waar nodig binnen de programma’s inzetten. Zo waarborgen wij jouw succes.

Vraag een bedrijfsscan aan om jouw verbeterpotentieel te ontdekken!