Supply Chain

“๐—ช๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฒ๐—ป๐—ฒ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ ๐—ฏ๐—ผ๐˜๐˜๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ฒ๐—ฐ๐—ธ ๐—ฏ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐˜‡๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฑ๐˜‚๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ”

๐Ÿšง Niets is frustrerender dan telkens te stuiten op nieuwe knelpunten in je productieproces. Deze bottlenecks vertragen je workflow, verhogen kosten en verminderen je rendement. ๐Ÿš€ Hoe pak je bottlenecks aan? โ—พ Identificeer waar de knelpunten ontstaan en waarom. โ—พ Zorg voor een evenwichtige verdeling van taken en middelen. โ—พ Gebruik technologie om repetitieve en…

Lees verder
Kennissessie Slimstock

๐—ฆ๐˜๐—ฟ๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ด๐—ถ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ฒ๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐— ๐—ž๐—• ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป, ๐—ฑ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ด๐—ผ๐—ฒ๐—ฑ ๐—ถ๐—ป.โžก๏ธ Daarom mochten we onze kennis en aanpak vanuit Supply Chain Management delen metย Slimstockย Nederland. We namen de ๐™š๐™ญ๐™ฅ๐™š๐™ง๐™ฉ๐™จ ๐™ž๐™ฃ ๐™ซ๐™ค๐™ค๐™ง๐™ง๐™–๐™–๐™™๐™—๐™š๐™๐™š๐™š๐™ง mee in het โ€˜programma denkenโ€™ vanย TNP groepย enย Smit Supply Chain Advies. Een onderscheiden aanpak waarin we specialismes van Supply Chain Management, Lean, HR en verandermanagement bij…

Lees verder
‘De commercieel directeur reageert met verbazing’

Ervaring: S&OP proces. De commercieel directeur reageert met verbazing: “Dus dit betekent dat wat ik nu inlever, een basis is voor de toekomst?”

Lees verder
Groeiende voorraad

Groeien is niet altijd goed Veel bedrijven hebben te maken met groeiende assortimenten en daarbij vaak ook groeiende voorraden. Dit heeft een enorme impact op het werkkapitaal van de organisatie. Het ontbreken van een doordachte strategie en het accepteren van elke commerciรซle kans zonder nadenken is hier vaak de oorzaak van. Het belang van een…

Lees verder
Productieplanner / Supply Chain Planner

Over de functie: Heb jij analytisch inzicht en werk je resultaatgericht? Kun jij het overzicht houden over alle planningsprocessen en ben je stressbestendig? Dan ben jij de planner die wij zoeken! Als productieplanner kom je fulltime te werken in een leuk team. Een team waarin een goede mix aanwezig is van goed opgeleide en ervaren…

Lees verder
Alleen het digitaliseren van supply chains is niet de oplossing

Het slechtste wat we kunnen doen is een achterhaalde werkwijze een oppepper geven door die sneller en papierloos te maken. Het enige resultaat is dat we sneller worden in slecht presteren. Wat maakt een supply chain excellent? Hoe krijg je dat voor elkaar? En hoe blijf je excellent? Vanuit een brede analyse van bedrijven blijkt…

Lees verder
Gouden regels voor een betere vraagvoorspelling!

Hoe kan een bedrijf de vraagvoorspelling verbeteren? En hoe moet dit worden gerelateerd aan voorraad- en productieplanning? Uit onderzoek bij onder productiebedrijven en groothandelaren is naar voren gekomen dat veel van deze ondernemingen projecten hebben lopen om de kwaliteit van hun vraagvoorspelling en planningsprocessen te verbeteren. Vraagvoorspelling en planning vormen de kern van business processen…

Lees verder
Welke voorraad leg je neer?

Commercie wil een topservice leveren, Operations wil een effectieve en efficiรซnte productie, Finance wil geen incourante voorraad en als bedrijf willen we onze doelstellingen realiseren. Dit zijn allemaal understatements. De vraag is ? Voordat we hier een goed en helder antwoord op kunnen geven is het belangrijk te weten Wat wil je klant? hoe kan…

Lees verder
Heb jij voldoende aandacht voor je werkkapitaal?

Veel bedrijven hebben te maken met groeiende assortimenten en daarbij vaak ook groeiende voorraden. Dit heeft een enorme impact op het werkkapitaal van de organisatie. Het ontbreken van een doordachte strategie en het accepteren van elke commerciรซle kans zonder nadenken is hier vaak de oorzaak van. Het belang van een duidelijke strategie die is door…

Lees verder
Samenwerken met klanten en leveranciers is key!

Toen begin maart de crisis uitbrak, kwam dat voor iedereen onverwacht. Ook voor ons. Dit hadden we allemaal nog nooit meegemaaktโ€ฆ Veel bedrijven kregen รฉn hebben het zwaar. Zowel aan de leveranciers- als de klantkant. Levertijden liepen op, de communicatie verliep trager, zaken bleven liggen. Samenwerken met klanten en leveranciers is key! Heb je in…

Lees verder