๐๐น๐ ๐ท๐ฒ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐บ๐ฒ๐ฒ๐, ๐๐ฒ๐ฟ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ ๐ท๐ฒ ๐ฏ๐น๐ถ๐ป๐ฑ
In veel organisaties draait de operatie op volle toeren. De productie loopt, de orders gaan de deur uit, en iedereen werkt hard.
Toch blijft het gevoel knagen dat er meer in zit. Verbeteringen blijven namelijk uit, de druk op de teams neemt toe en kleine problemen worden steeds groter.
Wat hierbij vaak ontbreekt is รฉรฉn ding: ๐ฑ๐๐ถ๐ฑ๐ฒ๐น๐ถ๐ท๐ธ ๐ถ๐ป๐๐ถ๐ฐ๐ต๐.
Zonder betrouwbare metingen is het lastig om te zien;
โผ๏ธhoe vaak dezelfde fout in een proces terugkomt,
โผ๏ธhoeveel orders te laat worden geleverd, en waarom,
โผ๏ธwat de gemiddelde doorlooptijd is van order tot levering,
En ga zo maar verder…
Zonder duidelijke data vervagen de verantwoordelijkheden, ontstaat er verwarring over prioriteiten, en wordt er vooral gereageerd in plaats van gestuurd.
๐ ๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐๐ฎ๐ ๐ฎ๐น๐ ๐ท๐ฒ ๐๐ฒ๐น ๐๐ฒ๐ฒ๐ ๐๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐ต๐ฒ๐ ๐ธ๐ป๐ฒ๐น๐?
Wat als je helder inzicht hebt in;
โ
de prestaties per proces, afdeling of schakel,
โ
de plekken waar verbetering echt het verschil maakt,
โ
de afstemming tussen planning, uitvoering en levering
Dan ontstaat er vanzelf focus en gaan teams dezelfde kant op. Verbeteringen worden niet alleen bedacht, maar ook uitgevoerd en geborgd.