Never waste a time of crisis
Never waste a time of crisis
Een bekende uitspraak van Churchill. De huidige tijd is een onrustige tijd, maar betekent dit dat je niet je concurrent voor te blijven? Organisaties moeten constant veranderen en misschien is dit wel het moment waarop je kan en moet veranderen! Echter, voordat je daarmee begint is het goed om na te denken over de wijze van aanpak. De dagelijkse business runnen en een verandering doorvoeren zijn zaken die aparte aandacht nodig hebben. 🔎
Je kunt je het volgende afvragen:
Ten eerste: Hoe is de organisatie in het realiseren van haar doelen in de bestaande organisatie? Dit wordt ook wel het ‘normale’ dagelijkse management of bedrijfsvoering genoemd, ‘running the business’.
Ten tweede: Hoe goed is de organisatie in het realiseren van haar veranderdoelen? Dat kan in allerlei vormen. Zoals projecten, programma’s, overnames of ingrepen in de lijnorganisatie. Dit wordt ook wel verandermanagement of ‘changing the business’ genoemd. Kortweg ‘change’.
Wanneer je in de wijze van aanpak geen verschil maakt, zul je zien dat er een grote grijze soep ontstaat waardoor voor beide het resultaat suboptimaal zal zijn. Door onderscheid te maken, wordt het mogelijk zowel de dagelijkse operatie als de verandering behapbaar te besturen en te beheersen. Dat zorgt voor versnelling, verbetering een beter resultaat en projecten welke binnen tijd en budget worden afgerond. 💎 Menig ondernemer ziet pas (te) laat in hoe belangrijk het onderscheid is met alle vervelende uitkomsten welke dan optreden.
Wil jij zaken structureel oppakken en verbeteren? En wil je weten hoe dat moet? Ontdek hoe een praktische BedrijfsStrategie resultaat oplevert. Plan via de button een gratis online sparringsessie met Dick Smit of Bert-Jan Pleijsier in, dan bespreken we wat het jou oplevert.