Waarom verbeteren, vernieuwen en innoveren?
Waarom verbeteren, vernieuwen en innoveren?
Elke startup die slaagt, is op een dag een gevestigde organisatie. Maar ook dan zal deze organisatie constant willen blijven innoveren om succesvol te blijven. Het is belangrijk te zorgen dat de basis verbeterd wordt en bestaande modellen vernieuwd worden.
Continue verbetering en doorontwikkeling van het bestaande verdien- en bedrijfsmodel is nodig. Het moet elke dag een stapje beter. ⬆️
Voorbeeld: we wonen in één van de rijkste en best georganiseerde landen ter wereld, maar nog steeds is het haast onmogelijk een storing te laten verhelpen of een koelkast te laten bezorgen op een tijdstip dat jou uitkomt. Er is nog meer dan genoeg te verbeteren in dit mooie land.
Goed worden in verbeteren creëert geloofwaardigheid bij klanten en een sterke cultuur van veranderen binnen de organisatie. En geeft weer energie voor de strategievertaling van fundamentele vernieuwing van het bestaande verdien- en bedrijfsmodel.
Vernieuwing is nodig als het bestaande verdien- en bedrijfsmodel ingrijpend veranderd moet worden om deze op gezonde basis te kunnen blijven exploiteren.
Het kan gaan om:
– Ingrijpende maatregelen om de kosten te verlagen en de productiviteit te vergroten
– Het oogsten van de synergie als gevolg van overnames
– Een rigoureuze vernieuwing van de klantproposities en de bijbehorende bediening- en serviceconcepten
Deze veranderingen vereisen vrijwel altijd een échte sprong in prestatieverbetering. Innoveren ben jij daar mee bezig? Ben jij al bezig om de ‘game changer’ te worden? Vasthouden aan het oude kan lang goed gaan, maar er zijn legio voorbeelden waar dit niet is goed gegaan. Jij wilt toch dat het goed blijft gaan?
Wil je samen eens sparren over jouw toekomstverwachtingen?
Plan dan een gratis online sparringsessie met Dick Smit of Bert-Jan Pleijsier of maak een afspraak op locatie.
Gratis online advies