Zo creëer je in 3 stappen blijvende verandering!
Deze week is het week van de loopbaan met als thema: Leven Lang Ontwikkelen.
Daar besteden we graag aandacht aan, want ontwikkelen is niet altijd vanzelfsprekend:
– Je roest vast in oude gewoontes
– Je hebt je handen vol met de taken van nu
– Pogingen tot groei, leveren je op de lange termijn niets op
Herkenbaar?
En hoe zit dat in je onderneming? Kan je daar hetzelfde voor zeggen?
Misschien heb je afgelopen jaar stappen gezet om verandering te creëren. Een positieve verandering wat in meer efficiëntie resulteert. Je implementeert deze stap en in de eerste weken zie je meteen verandering. Maar na een paar weken is de motivatie van je medewerkers verdwenen en is het terug naar ‘oud en vertrouwd’. Dat is niet wat je verwacht had!
Hoe zorg je nou wel voor die blijvende verandering? We vertellen het je.
In 3 stappen creëer je draagvlak voor (digitale) verandervisie:
- Zorg dat de verandervisie betekenis heeft voor iedereen in de organisatie.
Niet alleen voor de top, maar ook voor alle lagen daaronder moet het kristalhelder zijn waarom dit de gekozen richting is en wat die voor eenieder gaat betekenen. - Vertaal de gekozen verandervisie naar concreet gedrag.
Wat verwacht je van hen in hun rol? Welk gedrag hoort daarbij en welk gedrag niet meer? - Heb oog en begrip voor het verlies dat medewerkers zullen ervaren.
Zet hen niet weg als mensen ‘die het toch niet snappen’ en aan wie je dus niets hebt. Kijk samen welke steun ze nodig hebben. Activeer hen door samen op zoek te gaan naar ideeën en mogelijkheden. Én zeg daarbij dat je verwacht dat ze meegaan op deze digitale reis.
Wil jij weten hoe je die scherpe visie neerzet en daadwerkelijk de volgende stap maakt? De BedrijfsScan laat jou concreet en praktisch zien hoe je jouw onderneming kan optimaliseren.
Laten we vrijblijvend eens een bak koffie drinken.